Της Πέννυς Κροντηρά
Ο Ιωσήφ Μαρινάκης είναι από τους ανθρώπους που άπαξ και τον δεις μια φορά στην τηλεόραση ή το θέατρο αμέσως καταγράφεται ως καλλιτέχνης μέσα σου, όχι μόνο για το γοητευτικό παρουσιαστικό του αλλά και για το υποκριτικό του ταλέντο. Ο τρόπος που υποδύεται τους ρόλους του φέρει μία αλήθεια, ευαισθησία και αυθεντικότητα. Σαν προσωπικότητα δε είναι τόσο ευγενής και τυπικός άνθρωπος που δεν μπορείς παρά να τον εκτιμήσεις.
Τι αγαπάτε στο χώρο της ηθοποιίας;
Όλη αυτή την ανταλλαγή ενέργειας που λαμβάνεις από τις πρόβες, το γύρισμα, τους συναδέλφους και τους θεατές στο θέατρο.
Σας άλλαξε τον τρόπο θεώρησης των πραγμάτων;
Με οτιδήποτε ασχολείσαι σίγουρα σε επηρεάζει. Με έχει αλλάξει, βλέπω διαφορετικά τα πράγματα από ότι αν δούλευα σε μια τράπεζα και είχα ένα συγκεκριμένο ωράριο. Όταν ασχολείσαι και δουλεύεις με την ψυχή σου, με ανθρώπους που έχουν ένα πιο ελεύθερο πνεύμα νομίζω ότι αποκτάς και εσύ πιο ελεύθερο πνεύμα. Είτε ήμουν ελεύθερο πνεύμα και μπήκα σε αυτή τη δουλειά είτε αυτή η δουλειά με έκανε να νιώθω ελεύθερο πνεύμα. Υπάρχει μια άλλη ματιά των πραγμάτων.
Γιατί θεωρείτε ότι σας επιλέγουν για τους ρόλους Κρητικών;
Αυτός είναι ο δεύτερος ρόλος μέσα στη δωδεκαετία, δεν είναι τόσο σύνηθες να υποδύομαι έναν Κρητικό. Ίσως υπάρχει αυτή η εντύπωση γιατί ο ρόλος μου ο Γιώργης στης «Αγάπης Μαχαιριά» ήταν αυτός που με καθιέρωσε. Αλλά θεωρώ ότι είναι ένας δεύτερος ρόλος σε βάθος δεκαετίας. Ο «Ανδρέας» που υποδύομαι τώρα δεν είναι σαν τον «Γιώργη». Ωραίος τύπος και αυτός κατ’ εμέ αλλά διαφορετικός.
Τι πιστεύετε ότι έχει η παράδοση της Κρήτης που την καθιστά τόσο ξεχωριστή και αντικείμενο προβολής;
Η Κρήτη θεωρώ ότι είναι μία κατηγορία από μόνη της στο θέμα ανθρώπων, τοποθεσίας και παράδοσης. Είναι το dna που καταγράφεται στους ανθρώπους της Κρήτης που μέσα του έχει μια τεράστια ιστορία. Τη θάλασσα και την αγριάδα της Κρήτης θεωρώ ότι τη ρουφάνε οι άνθρωποί της. Αυτή η συνταγή δίνει ένα διαφορετικό, ξεχωριστό και πιστεύω πολύ όμορφο αποτέλεσμα.
Θεωρείτε ότι έχει αλλοιωθεί η προσωπικότητα των νεότερων Κρητικών;
Εκ των πραγμάτων κάποια σημεία αλλάζουν, το να παραμένουν ίδια σημαίνει ότι κάτι γίνεται λάθος γιατί προχωράμε και υπάρχει εξέλιξη. Από εκεί και πέρα θεωρώ ότι ναι κάποια πράγματα έχουν αλλάξει λάθος και κάποια άλλα καλώς δεν άλλαξαν. Έχουν αλλοιωθεί κάποια πράγματα όχι μόνο στους κρητικούς αλλά σε όλο τον κόσμο. Είναι διαφορετικός ο τρόπος επικοινωνίας, ο τρόπος προσέγγισης των πραγμάτων. Θέλω όμως να πιστεύω ότι οι Έλληνες κρατάμε κάποια βασικά στοιχεία που σε βάθος χρόνου μένουν αυθεντικά και αναλλοίωτα.
Ποια τα επαγγελματικά σας σχέδια;
Αυτή τη στιγμή βρίσκομαι στο σίριαλ «Μπρούσκο». Γίνονται κάποιες συζητήσεις για θέατρο, γιατί μου έχει λείψει αρκετά εδώ και τρία χρόνια εξαιτίας των ταξιδιών στην Κύπρο. Ίσως την άνοιξη να υπάρξει μία δίμηνη συμμετοχή μου στο θέατρο.
Πως είναι να είστε μέρος της ομάδας του Μπρούσκο;
Είναι μία όμορφη και δεμένη ομάδα. Με υποδέχτηκαν με ανοιχτή αγκαλιά όταν μπήκα φέτος καινούργιος στο καστ. Και ακριβώς επειδή προχωράνε όλοι μαζί αυτό είναι ένα συστατικό επιτυχίας του.
Είναι τόσο ευχάριστο το κλίμα και πίσω από τις κάμερες όπως βλέπουμε σε βίντεο που αναρτώνται στα μέσα δικτύωσης;
Πολύ πιο ευχάριστα από ότι βλέπετε, λούνα παρκ. Είναι πολλές οι ώρες των γυρισμάτων και εμείς οι ηθοποιοί είμαστε λίγο ανήσυχα πνεύματα. Προσπαθούμε τουλάχιστον να διασκεδάζουμε τις στιγμές που μένουν ελεύθερες.
Πείτε μας μία εξέλιξη στο ρόλο σας.
Ο Ανδρέας νομίζω ήρθε για να μείνει στην Κρήτη και δίπλα στην Αναστασία. Αυτό μόνο μπορώ να πω.
Η Φιόνα Γεωργιάδη σας προσκάλεσε στο #mprousko_interview_challenge να μας πείτε τι θα επέλεγε ο Ανδρέας να πει στην Άλκηστη, εάν μπορούσε να την πλησιάσει, σχετικά με τον Αλκιβιάδη; Ποιον προσκαλείτε με τη σειρά σας;
«Πρόσεχε» ή ακόμα καλύτερα «Φύγε»! Νομίζω ότι σαν Ανδρέας θα πάρω την ευθύνη πάνω μου και το «φύγε» να μην πω θα προσπαθήσω να την τραβήξω από το χέρι μακριά από τον Αλκιβιάδη σαν ρόλος. Προ(σ)καλώ τον Κούλλη Νικολάου. Πείτε του ξέρει αυτός γιατί!
Για ποιο πράγμα μετανιώνετε στην καριέρα σας και για ποιο είστε περήφανος;
Σαν άνθρωπος δεν θέλω να μετανιώνω τις αποφάσεις μου γιατί κάθε απόφαση που παίρνεις τη δεδομένη στιγμή υπάρχει λόγος. Σίγουρα αν τη δεις μετά από ένα μήνα, ένα χρόνο ή δέκα χρόνια θα είναι διαφορετικά τα δεδομένα και θα πεις μπορούσα να το είχα κάνει έτσι. Αλλά για να πήρα τότε μια απόφαση ακόμα και λάθος να ήταν, υπήρχε λόγος. Οπότε προσπαθώ να μην το ξανασκέφτομαι, να μην μετανιώνω, να πορεύομαι με τα λάθη μου και τις αποφάσεις μου. Περήφανος νιώθω για το ότι κάθε μέρα προσπαθώ να κάνω το καλύτερο στη δουλειά μου. Όλοι όσοι δουλεύουμε ως ηθοποιοί δίνουμε εξετάσεις κάθε μέρα. Παλεύουμε και προσπαθούμε να είμαστε συνεπείς. Κάποιες φορές τα καταφέρνουμε και κάποιες άλλες όχι. Το ότι παλεύουμε όμως πρέπει να μας κάνει περήφανους.
Ηθοποιός στην Ελλάδα του 2017.. πως είναι ο χώρος τώρα σε σχέση με παλαιότερα έτη;
Υπάρχει μία πολύ μεγάλη διαφορά κυρίως στα οικονομικά, που έστω αν και σε προσωπικό επίπεδο το ξεπερνάμε, η μείωση επηρεάζει και τη δουλειά μας όσον αφορά τα χρήματα που παρέχονται από την παραγωγή. Αυτό είναι το μεγαλύτερο πλήγμα που έχει δεχτεί το επάγγελμά μας. Υπάρχουν λιγότερες ειδικότητες πλέον και στα γυρίσματα και στο θέατρο με λιγότερα χρήματα και χρόνο προετοιμασίας. Όλα αυτά έχουν ένα αντίκτυπο στο αποτέλεσμα της δουλειάς και είναι κακό.
Έχετε καλλιτεχνικά απωθημένα;
Δεν έχω!!! Δεν είναι ότι δεν έχω όνειρα αλλά προσπαθώ να κάνω βήμα βήμα κάθε φορά και ότι βάζω στο κεφάλι μου να το επιτυγχάνω!
Ποιος ρόλος σας άγγιξε περισσότερο στην καριέρα σας;
Κάθε ρόλο που έχω κάνει τον έχω αγαπήσει. Οφείλω να ομολογήσω ότι ο Γιώργης στης «Αγάπης Μαχαιριά» ήταν αυτός που πραγματικά πόνεσα και έζησα πολύ μαζί του αλλά κάθε ρόλος που φτιάχνει ένας ηθοποιός είναι παιδί του.
Τι σας εκνευρίζει στην καθημερινότητα;
Η αγένεια και η αδιαφορία.
Αλλάζει η σχέση μετά τον έγγαμο βίο;
Εγώ είχα ήδη πολλά χρόνια σχέση 8-10. Δεν αλλάζει κάτι πιστεύω τουλάχιστον όσον αφορά την περίπτωσή μου. Αν ένα ζευγάρι γνωρίζεται πολύ λίγο χρονικό διάστημα τότε μετά αλλάζουν τα πράγματα. Τα πάντα είναι μέσα στο κεφάλι μας.
Ποια η γνώμη σας για την πολιτική κατάσταση και την κρίση;
Θεωρώ ότι είναι άθλια η κατάσταση και οι πολιτικοί. Έχουμε τους πολιτικούς που μας αρμόζουν, γιατί εμείς ψηφίζουμε και τα έχουμε κάνει έτσι. Εγώ ντρέπομαι στο θέμα της πολιτικής που είμαι Έλληνας, ντρέπομαι για αυτούς τους ανθρώπους που πραγματικά δεν ξέρω τι κάνουν. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν άνθρωποι με όραμα και πια δεν παίρνουν οι Έλληνες τις αποφάσεις.
Όσον αφορά τον πολιτισμό βλέπετε ότι έχει επηρεαστεί από την κρίση;
Πάρα πολύ όπως έχει επηρεάσει τα πάντα. Πολιτισμός δεν είναι μόνο το θέατρο και το τραγούδι αλλά και οι άστεγοι που υπάρχουν. Μέχρι χθες είχαν το σπίτι τους, είχαν κανονίσει τα έξοδα τους και σήμερα βγαίνουν και ψάχνουν στα σκουπίδια. Για ποιο πολιτισμό μιλάμε όταν ανεχόμαστε τέτοιες καταστάσεις; Για το Μέγαρο Μουσικής θέλετε να μιλήσουμε;
Πως βλέπετε τη βιομηχανία του θεάματος στην Αμερική σε σχέση με της Ελλάδας;
Η Αμερική έχει ένα τεράστιο κοινό με γεμάτη τσέπη. Υπάρχουν πολύ πιο εκπαιδευμένοι άνθρωποι σε όλες τις θέσεις. Θεωρώ όμως ότι και στην Ελλάδα για τα μπάτζετ που έχουμε κάνουμε καταπληκτική δουλειά και αν το βάλουμε σε αναλογία για τη δουλειά που κάνουμε πραγματικά είμαστε ήρωες. Από εκεί και πέρα στην Αμερική δεν γίνεται τίποτα στην τύχη, τα πράγματα γίνονται επαγγελματικά.
Θεωρείτε ότι οι νέοι άνθρωποι που αποφασίζουν τώρα να ασχοληθούν με το χώρο της υποκριτικής έλκονται περισσότερο από το glamour της κατάστασης ή από μεράκι;
Θέλω να ελπίζω πως όχι αλλά δυστυχώς νομίζω πως ναι. Πραγματικά ένα παιδί που είναι 18-20 χρονών και αποφασίζει να ασχοληθεί με την υποκριτική πραγματικά δεν μπορεί να ξέρει τι είναι αυτό που θέλει να ακολουθήσει. Ίσως τα παιδιά με τα χρόνια και τα social media που είναι ανοιχτά να έχουν μία ιδέα. Αλλά υποψιάζομαι πραγματικά ότι δεν μπορούν να γνωρίζουν και εντυπωσιάζονται από το glamour παρά από όλα τα υπόλοιπα.
Είναι απαιτητικός ο χώρος όσον αφορά τον χρόνο που αποσπά η τέχνη από την προσωπική ζωή;
Απίστευτα πολύ! Μια συμβουλή για έναν άνθρωπο που ξεκινάει σήμερα είναι να βάλει τα όριά του και να μην αφήσει να τον πάρει από κάτω όλο αυτό το πράγμα.