Γράφει ο Σπύρος Πλουμίδης
Όταν μιλάμε για κωμωδία στον ελληνικό κινηματογράφο το μυαλό μας πάει αμέσως στις παλιές καλές ταινίες της χρυσής εποχής του. Και στον σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο όμως υπάρχουν κωμικές ταινίες που αξίζουν την προσοχή μας και που μας έκαναν να γελάσουμε με την ψυχή μας. Σας παρουσιάζουμε μερικές από αυτές…
Γυναίκες δηλητήριο (1993)
Η αγαπημένη μου κωμωδία από τον λεγόμενο σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο. Απίστευτες ατάκες, απίστευτοι πρωταγωνιστές με ένα καστ που δίνει ρέστα. Ενδεικτικά αναφέρω τους Σπύρο Παπαδόπουλο, Ηλία Λογοθέτη, Νάντια Μουρούζη, Χάρυ Κλυν, Κώστας Ρηγόπουλος, Αθηνά Τσιλίρα, Βλάσης Μπονάτσος, Βαλέρια Χριστουδουλίδου και πολλοί άλλοι. Η σκηνοθεσία είναι του Παντελή Ζερβού και το σενάριο του Χάρη Ρώμα. Μετά από 24 χρόνια μπορεί πλέον να χαρακτηρίζεται κλασσική. Δείτε τα παρακάτω βιντεάκια και θα καταλάβετε γιατί. “Τα καλώδια φτιάχνω” του Βλάση όλα τα λεφτά…
Ας περιμένουν οι γυναίκες (1998)
Το δίδυμο Γιάννης Ζουγανέλης και Σάκης Μπουλάς στα καλύτερά τους. Διακωμωδούν την γενιά της ρεμούλας , του εύκολου χρήματος, του κλικ και όλου του ψευτολάιφ στάιλ της δεκαετίας του 90. Όσο περνάει ο καιρός τόσο σου αφήνει ένα πικρό χαμόγελο με τις αλήθειες της.
Safe sex (1999)
Η ταινία που έκοψε 1,5 εκατομμύριο εισιτήρια και ανέστησε ουσιαστικά τον ελληνικό κινηματογράφο. Ρέππας-Παπαθανασίου δημιουργούν μια κωμωδία με πολύ σεξ και μπινελίκια που ισοπεδώνει τα πάντα. Τα εύσημά μας στην Βάσω Γουλιελμάκη για τα ‘καίγομαι’ που έχουν μείνει ακόμη στο μνήμη μας…
Θηλυκή εταιρεία (1999)
Στον απόηχο του Safe sex και η “θηλυκή εταιρεία” που αδικήθηκε λίγο γιατί έμεινε στη σκιά της παραπάνω ταινίας. Σκηνοθέτης ο Νίκος Περάκης ενώ ρεσιτάλ δίνει ο Νίκος Καλογερόπουλος. Όχι βέβαια πως και οι υπόλοιποι πάνε πίσω. Η ταινία πραγματεύεται την πικάντικη ζωή ευυπόληπτων πολιτών της Πάτρας καθώς πίσω από την καθώς πρέπει συμπεριφορά τους γίνονται όργια. Η ατάκα ” everybody in this town fucks except me ” έχει μείνει στην ιστορία..
Το κλάμα βγήκε απ’ τον παράδεισο (2001)
Εδώ Ρέππας και Παπαθανασίου δίνουν πραγματικό ρεσιτάλ καθώς διακωμωδούν μέχρι τελικής πτώσεως τις μελό και δακρύβρεκτες ταινίες της δεκαετίας του ΄60 και δεν μας μένει άντερο από το γέλιο…
Οι γενναίοι της Σαμοθράκης (2003)
Καλύτερη από όλες τις συνέχειες του λούφα και παραλλαγή. Δεν αποφεύγει βέβαια τα στρατιωτικά κλισέ αλλά ξεφεύγει και βγάζει γέλιο. Η σκηνή με τον Ρένο Χαραλαμπίδη και τον παπά για την ελιά και το λάδι, όλα τα λεφτά…
Τσίου (2005)
Διατηρεί άνετα τον τίτλο της πιο αστεία “καμένης” ταινίας. Ο Τσίου ψάχνει για ναρκωτικά στην άδεια Αθήνα τον Δεκαπενταύγουστο και το ένα ευτράπελο φέρνει το άλλο…
Πέντε λεπτά ακόμα (2006)
Απολαυστικός ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος στον ρόλο του ζηλιάρη που χάνει τη ζωή του και ζητά πέντε λεπτά ακόμη με την κοπέλα του. Οι άγγελοι Πιατάς και Βαλαβανίδης είναι όλα τα λεφτά..
Straight Story (2006)
Σε ένα ανεστραμμένο κόσμο όπου ο ετεροφυλοφιλικός έρωτας είναι αντίθετος από τα πρότυπα της κοινωνία, δυο νέοι, ο Γιάννης και η Σοφία, ερωτεύονται και αντιμετωπίζουν το πανικό και την εχθρότητα των γονιών τους και ολόκληρης της κοινωνίας. Κυριακίδης και Χατζηπαναγιώτης δίνουν ρεσιτάλ σε αυτή την έξυπνη κωμωδία που αντιστρέφει τους ρόλους…
Αυστηρώς κατάλληλο (2008)
Ρέππας και Παπαθανασίου δίνουν και πάλι τα ρέστα τους και το “Αυστηρώς κατάλληλο” είναι μια ταινία με συνεχείς, γρήγορες, πανέξυπνες και φαρμακερές ατάκες και με χαρακτήρες που βγάζουν άπειρο γέλιο. Τσοντάκηδες και κουλτουριάρηδες σε μια ταινία που δεν σου μένει άντερο από το γέλιο…
Νηsos (2009)
Ευχάριστη και ξεκαρδιστική κωμωδία με πρωτότυπο σενάριο και καλές ερμηνείες. Το στόρυ έχει ως εξής: Σ’ ένα νησί του Αιγαίου, τον περίεργο θάνατο του προύχοντα Θεμιστοκλή Δίκαιου διαδέχεται η ακόμη πιο παράξενη διαθήκη του. Οι τέσσερις αρχές του τόπου θα μοιραστούν την τεράστια περιουσία του , αν οι εκπρόσωποί τους, δηλαδή ο δήμαρχος, ο αστυνόμος, ο παπάς και ο δάσκαλος, δεχτούν να διαβαστούν μπροστά σε όλο το νησί τέσσερις επιστολές που τους αφορούν.
Το Έτερον Ήμισυ (2011)
Κωμωδία καταστάσεων που σατιρίζει την ψεύτικη ευτυχία ενός πετυχημένου ζευγαριού και που έρχεται σε σύγκρουση με ένα άλλο ζευγάρι, πιο “λαϊκό” που τσακώνεται για τα πάντα…