Συνέντευξη στην Άννα Παχή

Το πρωταγωνιστικό ζευγάρι της παράστασης «Η Κυανή» μιλά στο iart.gr για το πρωτοποριακό αυτό έργο, τους ρόλους και την Τέχνη. Απολαύστε τους.

Πείτε μας λίγα πράγματα για σας.

Μάγδα. Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα. Αποφοίτησα από τη  Δραματική Σχολή Αθηνών του Γ.Θεοδοσιάδη, παρακολούθησα σεμινάρια παντομίμας, υποκριτικής, musical, butoh,  ψυχοδυναμικης στο θέατρο και ένα σεμινάριο κατασκευής και εμψύχωσης μαριονέτας στο teatro accettella στη Ρώμη. Αρχικά ασχολήθηκα με το θέατρο για παιδιά και κατόπιν έκανα δύο δικές μου παραγωγές σε έργα του Nelson Rodrigues και Sarah Kane όπου συμμετείχα και ως ηθοποιός. Τελευταία συνεργάστηκα με τις ομάδες Splish Splash, Create an accident και ομάδα Νοσταλγία.

Ηλίας. Ηλίας Μενάγιερ γεννηθείς τω σωτήριο έτος 1988. Ηθοποιός, σκηνοθέτης, συγγραφέας.

Έχω παίξει σε ταινίες μικρού μήκους βραβευμένες σε φεστιβάλ του εξωτερικού, θεατρικές παραστάσεις σε αθηναϊκά θέατρα, αρχαία τραγωδία και εμφανίστηκα σε τηλεοπτικές σειρές.  Έχω σκηνοθετήσει 4 έργα μου.

Ποιος ο ρόλος σας στο έργο;

Μάγδα. Είμαι η Μπεθ, της οποίας βλέπουμε την πορεία και τις επιλογές από τα 20 χρόνια της μέχρι τον θάνατό της. Συγγραφέας, αστικής τάξης, βυθίζεται στον έρωτά της για τον Φρανκ ο οποίος την εγκαταλείπει και εκείνη επιλέγει να τον περιμένει για πάντα. Η Μπεθ είναι  σύμβολο προσμονής, νοσταλγίας, ίσως και εμμονής με τα πράγματα που θέλαμε αλλά δεν συνέβησαν, με τα πράγματα που δεν ζήσαμε ποτέ, ένα σύμβολο ρομαντικού έρωτα που δεν αποδομήθηκε ποτέ.

Ηλίας. Ερμηνεύω τον Φρανκ, τον ήρωα της ιστορίας, που φεύγει για να κρατήσει τον έρωτα του ζωντανό και μακριά από το τέλος του για «πάντα». Δεν μεγαλώνει ποτέ, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους ήρωες, κι αυτό συμβαίνει γιατί ζει στον αστέρα Στάχυ, του αστερισμού της Παρθένου, ο μόνος άνθρωπος μαζί με τα ρομπότ συντροφιάς που έχει μαζί του.

Η παράσταση διαθέτει video wall, το έργο έχει διαφορετικές χρονικές στιγμές και κινείται σε διάφορους χρόνους. Πόσο σας δυσκόλεψε αυτό;

Μάγδα. Δεν δυσκολεύτηκα τόσο, επειδή, σκηνικά, ο ρόλος μου  είναι εξελικτικός: ξεκινά από την δεκαετία του ‘60 και καταλήγει στο τώρα. Αυτό που με δυσκόλεψε ήταν η απόδοση της φθοράς τόσο σωματικής όσο και συναισθηματικής, προσπάθησα πολύ να είμαι απλά ειλικρινής.

Ηλίας. Τα βίντεο είναι ένας από τους τρόπους που χρησιμοποιεί η παράσταση για να βάζει την ιστορία μέσα στην ιστορία. Η διάνοια του σκηνοθέτη και συγγραφέα της, Γιώργου Σίμωνα, έχει φτιάξει μία ιστορία μυθοπλασίας για τους πραγματικούς χαρακτήρες που παίζεται από ρομπότ ενώ την αφηγούνται οι συγγραφείς της μέσα σε ένα διαστημικό σταθμό που ταξιδεύει προς τη γη… [Ναι, είναι τόσο τέλειο όσο ακούγεται!!!]

Οι χρονολογίες αλλάζουν συνεχώς και τελικά καταλαβαίνεις ότι έχει περάσει και πως έχει περάσει πάνω από τους ήρωες στο τέλος της ιστορίας και όχι κατά τη διάρκεια της…

Ο ρόλος του Φρανκ είναι απαιτητικός, καθώς διαθέτει πάρα πολλά αντίθετα χαρακτηριστικά. Είναι ευγενικός και φαινομενικά ανέκφραστος συναισθηματικά, από την άλλη όμως, είναι ακραίος στις αποφάσεις του και βαθιά ερωτευμένος. Η μεγαλύτερη δυσκολία-πρόκληση, είναι τα μάτια της Μπεθ που πάντα με μαγνητίζουν και με  καλούν να μπω στον κόσμο τους, και στο βίντεο και στη σκηνή, όμως ποτέ δεν καταφέρνω να φτάσω και να χαθώ μέσα τους.

Τι πιστεύετε πως θα πάρει ο θεατής φεύγοντας από την «Κυανή»;

Μάγδα. Κάθε θεατής είναι διαφορετικός και μπορεί να συνδεθεί -ή και όχι με πολλά ζητήματα που θίγει η παράσταση. Προσωπικά θα ήθελα  να φύγει με το αίσθημα να ζει το εδώ και τώρα.

Ηλίας. Πόσο πολύ χρειάζεται να έχεις τους αγαπημένους σου στη ζωή κοντά σου,  άνευ όρων.

Μόνο γιατί μπορείς να τους αγαπάς. Μόνο αυτό χρειάζεται τελικά και ας φαντάζει τόσο δύσκολο.

Μέσα στην παρατεταμένη κρίση που ζούμε, τι προσφέρει το θέατρο κατά τη γνώμη σας;

Μάγδα. Δεν υπάρχουν σωστές απαντήσεις, μόνο ίσως κάποιες σωστές ερωτήσεις. Αυτό πιστεύω πως προσφέρει το θέατρο, και στον καλλιτέχνη και στον θεατή.

Ηλίας. Κάθε φορά που καλούμαστε να απαντήσουμε σε μια τέτοια ερώτηση, σκέφτομαι αν θα κάναμε την ίδια ερώτηση σε ανθρώπους άλλων επαγγελμάτων. Για να μπορούμε να ζούμε χρειαζόμαστε τροφή και νερό σωστά;  Για να αναπνέουμε, να σηκωνόμαστε όρθιοι, να περπατάμε κοκ. Πώς όμως θα δώσουμε τροφή στο πνεύμα, στη φαντασία, στο συναίσθημά μας που είναι εξίσου απαραίτητα για την επιβίωσή μας;

Ας αναφέρω εδώ κάτι που συνέβαινε χιλιάδες χρόνια πριν όταν οι άνθρωποι φτιάχνανε αναρρωτήρια δίπλα στα θέατρα και η επαφή με την τέχνη ήταν μέρος της θεραπείας αρρώστων.

Οπότε η τέχνη, οποιαδήποτε μορφή της, είναι τροφή για το πνεύμα και την ανάπτυξή μας στη ζωή. Είναι σημαντικό να απολαμβάνουμε την τέχνη και αυτή τη λειτουργία είναι που χρειαζόμαστε όλοι μας, και εμείς ως καλλιτέχνες και στους ανθρώπους που απευθύνουμε την τέχνη μας. «Οπότε μετά από την παράστασή μας «Η Κυανή» ένα ωραίο γεύμα ολοκληρώνει την βραδιά »

Ποιες δυσκολίες θεωρείτε πως αντιμετωπίζει ένας ηθοποιός σήμερα;

 Μάγδα. Αυτές που αντιμετώπιζε πάντα, με κυριότερη αυτήν της ανασφάλειας και του βιοπορισμού. Δεν ξέρω πολλούς που να ζουν από αυτή τη δουλειά και να έχουν μια καλή ποιότητα ζωής. Ο ηθοποιός, επειδή συνήθως παλεύει με το νευρικό του σύστημα, πρέπει να έχει την πολυτέλεια του χρόνου και της ενέργειας για έρευνα, για εξάσκηση των εκφραστικών του μέσων, για δόσιμο και έκθεση του εαυτού του. Ίσως ακούγεται υπερβολικό όλο αυτό σε μια εποχή που παλεύουμε όλοι, αλλά ιδανικά έτσι θα ονειρευόμουν την παρουσία μου σε αυτόν τον χώρο.

Ηλίας. Είναι ίδιες με όλο τον κόσμο και σε ορισμένους τομείς οι καλλιτέχνες έχουμε και λίγο μεγαλύτερο πρόβλημα. Θεωρώ όμως, ως μεγαλύτερη δυσκολία, για όλο τον κόσμο ανεξαρτήτως επαγγέλματος, είναι η έλλειψη πίστης και αφοσίωσης σε αυτό που πραγματικά θέλουμε. Παρατηρώ ότι  οι άνθρωποι αφήνουν έτσι την χαρά και την απόλαυση της ζωής ως κάτι τελευταίο και άπιαστο ενώ είναι η απόλυτη προτεραιότητα για να ξεπεράσεις το οτιδήποτε.

Ποιός είναι ο ρόλος που θα θέλατε οπωσδήποτε να ενσαρκώσετε στην καριέρα σας;

Μάγδα. Τον ρόλο που ονειρευόμουν τον έχω ήδη ενσαρκώσει και είναι η Γκρέης από το Cleansed της Sarah Kane. Ρόλος που με τεράστια χαρά θα ξαναέκανα. Από εδώ και εμπρός θα ήθελα ωραίες συνεργασίες σε ωραία κείμενα.

Ηλίας. Την Μήδεια. Κάθε ρόλος είναι ένας καινούργιος κόσμος που λατρεύω να ανακαλύπτω στον κινηματογράφο, στο θέατρο, στην τηλεόραση και θέλω να κάνω αυτά τα ταξίδια μέχρι το τέλος της ζωής μου.

Η Κυανή

Σύλληψη, Σκηνοθεσία: Γιώργος  Σίμωνας

Σκηνικά: Τώνια Ράλλη

Κοστούμια: Ματίνα Μέγκλα

Φωτισμοί: Γιώργος Κορδέλλας, Γιώργος Σίμωνας

Βίντεο: Ελένη Παπαϊωάννου

Μακιγιάζ/ Φροντιστήριο: Mαρίνα Πινιατώρου

Ηθοποιοί: Ηώς Αντωνοπούλου, Αχιλλέας Βατρικάς , Μάγδα Γκουβέρου, Δανάη Γουλιέλμου, Αναστασία Δεμέστιχα,  Δημοσθένης Ελευθεριάδης, Γιάννης Καραλής,  Ηλίας Μενάγιερ, Ελένη Παπαϊωάννου

Κατασκευή σκηνικού: sickmyduck.lab

Boηθοί σκηνογράφου: Μαρίνα Πινιατώρου, socos

Hχογραφήσεις/ Μίξεις: Στέλλα Ν. Χρίστου

Φωτογραφίες:  Μαρία Τούλτσα

Διάρκεια: 180 λεπτά

Μια παραγωγή της ομάδας Νοσταλγία

Κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 20:30

Από 12 Ιανουαρίου 2019 έως 24 Φεβρουαρίου 2019  στο Rabbithole (Γερμανικού 20, Μεταξουργείο)

Εισιτήρια: 14 ευρώ, 10 ευρώ (φοιτητικό, ανέργων, ατέλειες), 10 ευρώ (για ομαδικές κρατήσεις  10 ατόμων και άνω)

Οnline προπώληση : viva.gr (οnline έκπτωση: τα πρώτα 40 εισιτήρια κάθε παράστασης στα 12 ευρώ) & αγορά στα σημεία προπώλησης viva.

Κρατήσεις, πληροφορίες: 210. 52 49 903 |  Ώρες ταμείου: 17:30-21:30