Συνέντευξη στην Άννα Παχή

Με αφορμή την νέα τους επιτυχημένη συνεργασία καθώς και την κυκλοφορία του καινούριου άλμπουμ του Τάσου Πέτσα, μιλήσαμε με τον ίδιο και τη Μάνια Βλαχογιάννη.

Το νέο σας singleMemories” αμέσως σχεδόν μετά την κυκλοφορία του, βρέθηκε όχι μόνο μέσα στα charts Itunes, αλλά και στα Bilboard, Euro200, ενώ κατέκτησε την πρώτη θέση στο Gr Top 100. Περιμένατε αυτήν την επιτυχία;

Τ.Π. Το «Memories» κυκλοφόρησε λίγο πριν τα Χριστούγεννα που αρκετοί καλλιτέχνες κυκλοφορούν νέες δουλειές και υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός. Το ύφος του τραγουδιού έχει ατμόσφαιρα που θυμίζει λίγο σάουντρακ από ταινίες της δεκαετίας του ‘70, που προσωπικά μού άρεσε να βλέπω από μικρό παιδί κάθε Χριστούγεννα. Περίμενα, επομένως, πως θα πάει καλά όχι μόνον στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Πάντως, το ότι θα πλασαριστεί στις πρώτες θέσεις των charts, όχι δεν το περίμενα.

Μ.Β. Είναι αδύνατον να γνωρίζει κανείς την πορεία μιας δισκογραφικής δουλειάς, μπορεί όμως να εξασφαλίσει μια επιτυχημένη διαδρομή, έχοντας πλάι του ταλαντούχους και ικανούς συνεργάτες. Αυτό ακριβώς προσπαθήσαμε και κατορθώσαμε με το συνθέτη Τάσο Πέτσα και τη στιχουργό Πάρις Καρβούνη στη δημιουργία του Memories. Η συνεργασία με τον τεχνικό ήχου και συνθέτη ηλεκτρονικής μουσικής Γιώργο Λαζάρου στο στούντιο, έδωσε μια ξεχωριστή διάσταση στην ενορχήστρωση του τραγουδιού. Τέλος, έχοντας πλάι μας τη Heaven – 14 Music και τη στήριξη του Κυπριανού Gregori – InsideOutMusic είδαμε τους κόπους μας να ανταμείβονται και το όνειρο μας να γίνεται πραγματικότητα τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη.

Δεν είναι η πρώτη φορά που συνεργάζεστε. Τι σας έφερε κοντά;

Τ.Π. Με τη Μάνια, εκτός από συνεργάτες τα τελευταία 2,5 χρόνια που γνωριζόμαστε, είμαστε και φίλοι. Με βοήθησε καλλιτεχνικά αλλά και προσωπικά, ιδίως μετά την ξαφνική απώλεια του πατέρα μου πέρυσι τον Απρίλιο. Της είχε ιδιαίτερη αδυναμία και τη θαύμαζε. Όταν η Μάνια είχε βγει σε μία τηλεοπτική συνέντευξη τον Μάϊο του 2016 μιλώντας για το ντουέτο μας, το «Angel Of Mine» ο πατέρας μου είχε συγκινηθεί που είχε αναφέρει το όνομά μου. Όπως επίσης και όταν είχε μιλήσει με όμορφα λόγια για μένα στη Φωνή της Ελλάδος και στην κ. Βίκυ Τσιανίκα.

Μ.Β. Μας έφερε κοντά το τραγούδι μου «Στιγμές» (2015, FM Records), το οποίο ο Τάσος Πέτσας άκουσε στο κανάλι της δισκογραφικής εταιρείας που συνεργαζόμουν από το 2013.

Του άρεσε πολύ και θέλησε να επικοινωνήσει μαζί μου. Κάποια στιγμή μου έστειλε την ορχηστρική μορφή μιας δικής του σύνθεσης με τίτλο «Angel Of Mine». Μου προκάλεσε μεγάλο ενδιαφέρον η συνθετική δουλειά του ενώ παράλληλα, η ιστορία του συγκεκριμένου κομματιού με συγκίνησε βαθιά. Όταν αργότερα μου ζήτησε να το τραγουδήσω μαζί του στο album που επρόκειτο να κυκλοφορήσει δεν μπορούσα παρά να δεχθώ με μεγάλη χαρά.

Το «Angel of Mine» κατέκτησε επίσης αμέσως την #1 θέση στα GREECE – TOP 100 και την #3 θέση στο εβδομαδιαίο Billboard  Chart της Ελλάδος, στο οποίο και παρέμεινε επί 7 εβδομάδες. Στο Ευρωπαϊκό Chart EURO – 200 σκαρφάλωσε στη θέση #176 και επί 5 εβδομάδες παρέμεινε ανάμεσα στα 200 καλύτερα τραγούδια της Ευρώπης.

Κάνατε μια τεράστια επιτυχία, που έφερε τη χώρα μας σε πολύ υψηλή θέση στο διεθνές μουσικό προσκήνιο. Πως αντέδρασαν τα εγχώρια μέσα ενημέρωσης;

Τ.Π. Λυπάμαι που άλλη μια φορά βρίσκομαι στη δύσκολη θέση να πω ότι στην Ελλάδα δεν υπήρξε η ανάλογη με το εξωτερικό ανταπόκριση. Οι έλληνες δημιουργοί, προκειμένου να προβληθούν είτε στα ραδιόφωνα, στα έντυπα, ακόμα και στην τηλεόραση, πρέπει εκτός από το να διαθέτουν οικονομική άνεση για να μπορούν να προβάλλονται, να κάνουν και καλές δημόσιες σχέσεις. Παίζει βέβαια ρόλο που το τραγούδι είναι ξενόγλωσσο και από Έλληνες δημιουργούς. Αν ήταν στα ελληνικά ή από ξένους θα είχε μεγαλύτερη ανταπόκριση. Παρόλα αυτά υπήρξαν αρκετοί που μας στήριξαν, όπως ο κ. Κυπριανός Γρηγορίου και η  Insideout Music Web Promotion, η κ. Βίκυ Τσιανίκα, δημοσιογράφος της ΕΡΤ, ο κ. Δημήτρης Γιατζόγλου, δημοσιογράφος στα Παραπολιτικά FM και, τέλος, ο επικοινωνιολόγος και δημοσιογράφος Χρίστος Φρούσιος.

Ως δημιουργοί και οι δυο, τι θα θέλατε να αλλάξει στην ελληνική μουσική σκηνή;

Τ.Π. Η ελληνική μουσική σκηνή έχει να επιδείξει πολλά νέα ταλέντα και γίνονται εξαιρετικές δουλειές από νέους δημιουργούς. Για παράδειγμα, ο Aural Fragment (Γιώργος Λαζάρου) με τον οποίο έχουμε συνεργαστεί τόσο στο «Angel Of Mine» όσο και στο «Memories». Θα επιθυμούσα να δίνονται περισσότερες ευκαιρίες στους νέους δημιουργούς, όχι να λειτουργεί το «μονοπώλιο» των μεγάλων δισκογραφικών εταιρειών και η playlist των «γνωστών» ραδιοφωνικών παραγωγών. Το θέμα είναι να αλλάξει είναι όχι η ελληνική μουσική σκηνή, αλλά το ελληνικό σύστημα, η ελληνική νοοτροπία που την προβάλει.

Μ.Β. Αυτό που κατά τη γνώμη μου λείπει στη χώρα μας είναι η αγάπη του κοινού για την ποιοτική μουσική δημιουργία. Εκείνο που θα έπρεπε να αλλάξει δεν είναι η μουσική σκηνή αλλά η καλλιτεχνική παιδεία και η αισθητική αγωγή που ξεκινούν από την εκπαίδευση, τα ραδιόφωνα και την τηλεόραση και κατευθύνουν τον ακροατή προς τα διάφορα ακούσματα.

Τι καινούριο ετοιμάζετε ή παρουσιάζετε (μαζί ή και χωριστά).

Τ.Π. Είχα υποσχεθεί στον εαυτό μου πως το 2018 συνειδητά θα απέχω από τη δισκογραφία αλλά στο μεσοδιάστημα συνέβησαν κάποια περιστατικά που άλλαξαν την απόφασηαυτή. Το πρώτο ήταν η γέννηση του ανηψιού μου, γεγονός που έδωσε τόσο σε μένα όσο και στον αδερφό μου μεγάλη χαρά ιδίως μετά την άσχημη απώλεια των γονιών μας. Το δεύτερο ήταν πως από πέρυσι το καλοκαίρι μέχρι σήμερα, είχα ανεβάσει στο κανάλι μου στο YouTube κάποια tracks που δισκογραφικά δεν έχουν κυκλοφορήσει και αρκετός κόσμος ρωτά πώς μπορούν να τα βρουν και να κατεβάσουν. Βοήθησε επίσης η εξαιρετική σχέση που έχω με την «FM RECORDS» με την οποία έχω συμβόλαιο για άλλα δύο έτη αλλά και τον κ. Νίκο Κούρτη, Πρόεδρο της εταιρείας, που με έχει βοηθήσει σημαντικά αυτά τα 2,5 χρόνια. Έτσι, λοιπόν, το Πάσχα κυκλοφόρησε το πρώτο μέρος του άλμπουμ «Libra 1975 – Part one» το οποίο – κι είμαι πολύ περήφανος για αυτό – ανέβηκε ήδη στο #1 των ελληνικών digital albums.

Μ.Β. Με την θεατρική ομάδα που συμμετέχω, ολοκληρώσαμε έναν επιτυχημένο κύκλο παραστάσεων με τη δεύτερη εκδοχή του μουσικοθεατρικού έργου μου «Νεφέλη και Ναλιμάρ – Αστέρι της Ερήμου» στο θέατρο Παραμυθίας. Παράλληλα συνεχίζονται οι πρόβες με τη «Μήδεια» του Μποστ σε σκηνοθεσία Γιάννη Δεγαΐτη, όπου έχω αναλάβει τη μουσική διδασκαλία της παράστασης, ενώ ξεκινούν κάποιες νέες ηχογραφήσεις για μελλοντικές δισκογραφικές μου δουλειές.