Οι μπάλες από καθρέφτες μέσα στις ντισκοτέκ ήταν ένα απαραίτητο συνοδευτικό στοιχείο της χορευτικής μουσικής το ’70. Σήμερα, στο εργοστάσιο που γινόταν η μαζική παραγωγή τους, έχει μείνει μόνο μια γυναίκα που επιμένει σε αυτές!

Μπορεί η ντίσκο να έχει πεθάνει, όμως στο Λούισβιλ του Κεντάκι, οι μπάλες που κυριαρχούσαν στις ντισκοτέκ, θεωρούνται μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς.

Σε αυτή την πόλη γινόταν η παραγωγή του 90% των Disco Ball για τις αίθουσες χορού στις ΗΠΑ, καθώς κάτω από αυτές χόρευε ο Τραβόλτα στο «Saturday Night Fever» και τραγουδούσαν οι Bee Gees.

Στο εργοστάσιο Omega National Products επικεφαλής για την κατασκευή αυτού του αξεσουάρ, ήταν και παραμένει η 69χρονη, σήμερα, Γιολάντα Μπέικερ (Yolanda Baker). Μόνο που το 1970 μαζί της δούλευαν πάνω από 20 γυναίκες και σήμερα είναι μόνη της.

Τόσο οι υπεύθυνοι του εργοστασίου, που παράγει πλέον καθρέφτες για ασανσέρ, όσο και οι τοπικές αρχές, ελπίζουν σε αναγέννηση της θρυλικής ατμόσφαιρας της ντίσκο, και η παραγωγή των Disco Ball συνεχίζεται, για ειδικές βραδιές χορευτικής μουσικής.

Παράλληλα, γίνεται προσπάθεια για την κατασκευή μιας τεράστιας μπάλας, που θα σπάσει το ρεκόρ αυτής που παρουσιάστηκε σε φεστιβάλ στην Αγγλία και είχε διάμετρο 10,3 μέτρα. Η μπάλα που σχεδιάζουν θα έχει διπλάσια διάμετρο στα 20,4 μέτρα!

Ήδη, πάντως, στο Λούισβιλ, εκτίθεται κατά καιρούς σε διάφορα φεστιβάλ, μια μπάλα διαμέτρου 3,3 μέτρων, η οποία αποτελεί προσφιλές ντεκόρ για φωτογραφίες επισκεπτών που έζησαν και αναπολούν την εποχή του ’70 και τη χορευτική μουσική της.

Οι Disco Ball ήταν μια εξέλιξη της εφεύρεσης του Λούις Γοέστε (Louis Woeste), το 1917, ο οποίος είχε δημιουργήσει τότε, μία μπάλα με καθρέφτες, «για να παράγει σπινθηροβόλο και θεαματικό αποτέλεσμα».

Μάλιστα, ο ίδιος και ένας συνεργάτης του διαφήμιζαν την ευρεσιτεχνία, λέγοντας σε περιοδικό πως «αυτή η καινοτομία θα αλλάξει μια αίθουσα, με τη συνεχή εναλλαγή χρωμάτων που αναβοσβήνουν».

Πάνω σε αυτά στηρίχτηκαν οι κατασκευαστές της «μπάλας καθρέφτη» για τις ντισκοτέκ. Όπως λένε ειδικοί για τη ντίσκο μουσική του ’70, οι χορευτές «αναζητούσαν μια εναλλακτική πραγματικότητα και οι μπάλες τους βοήθησαν να ζήσουν την επιθυμία τους».

balla6

bala2

balla4

bala1

Πηγή: Snoopit24