2046

Το ”2046” δεν είναι μια απλή ταινία. Ίσως ο τίτλος ”ταινία” να μην μπορεί να χωρέσει την πραγματική σπουδαιότητά της. Το ”2046” είναι ένα ολοκληρωμένο και αρτιότατο έργο τέχνης από εκείνα που παρακολουθώντας τα αισθάνεσαι σαν μια κουκκίδα στο χάρτη απέναντι στη μεγαλοσύνη τους.

Το φιλμ αυτό του Γουόνγκ Καρ Γουάι αποτελεί το τελευταίο μέρος της άτυπης τριλογίας που ξεκίνησε με το ”Οι άγριες μέρες μας” και συνεχίστηκε με την εκπληκτική ”Ερωτική επιθυμία” και συνεχίζει να μας διηγείται το τι συμβαίνει στη ζωή του κύριου Τσόου μετά το 1966 που πήγε στη Σιγκαπούρη, δηλαδή περίπου μετά το τέλος της ”Ερωτικής επιθυμίας”. Αυτός κινείται μεταξύ Χόνγκ Κόνγκ και Σιγκαπούρης ενώ ως συγγραφέας γράφει ένα βιβλίο επιστημονικής φαντασίας με τίτλο ”2046”. Παράλληλα, σαν άλλος Καζανόβας διατηρεί πολλές ερωτικές σχέσεις με γυναίκες που θέλει να κρατήσει όμως σε απόσταση για να μη συνδεθεί συναισθηματικά μαζί τους. Το ”2046”, η πιο πολυδάπανη μέχρι σήμερα ταινία του Γουόνγκ Καρ Γουάι, εμπνέεται κατά πολλούς από τρεις σημαντικές όπερες : τη Μαντάμ Μπατερφλάι, την Κάρμεν και τον Ταχνόιζερ.
Στο ”2046”, λοιπόν, συναντάμε όλα εκείνα τα στοιχεία που αγαπήσαμε στο κινηματογραφικό σύμπαν του ευφυούς Γουόνγκ Καρ Γουάι. Όπως σε όλες τις ταινίες του, έτσι κι εδώ σπουδαίο ρόλο για τους ήρωες και την εξέλιξη της ιστορίας διαδραματίζουν οι μνήμες, τα βιώματα και τα συναισθήματα. Ο ανθρώπινος νους παρομοιάζεται με ένα τρένο που κινείται ανάμεσα στο παρελθόν και το μέλλον. Γιατί το μοναδικό μας καταφύγιο στο παρόν που ζούμε δεν είναι τίποτε άλλο από όσες στιγμές του παρελθόντος έχουν χαραχτεί στο μυαλό μας και όσες σκέψεις κάνουμε για το μέλλον που πλησιάζει. Τέτοιες σκέψεις φαίνεται να κάνει και ο ήρωας της ταινίας που τον υποδύεται εκπληκτικά ο σπουδαίος ηθοποιός Τόνι Λιούνγκ ο οποίος φαίνεται να ταιριάζει γάντι με την ατμόσφαιρα που επιδιώκει να δημιουργήσει ο σκηνοθέτης.
Η υποψήφια για Χρυσό Φοίνικα ταινία του Γουόνγκ Καρ Γουάι δεν βαδίζει μόνο στα χνάρια των προηγούμενων προβληματισμών του Κινέζου σκηνοθέτη αλλά διατηρεί και όλα εκείνα τα αισθητικά στοιχεία που αγαπήσαμε στις προηγούμενες ταινίες του. Για άλλη μια φορά γίνεται αντιληπτή η λυρική, μελαγχολική, όσο και ρομαντική διάθεση με την οποία θέλει να ποτίσει κάθε πλάνο του ο Καρ Γουάι.
Θα μπορούσε κανείς να πει πως αποτελεί την πιο ερωτική ταινία του Κινέζου σκηνοθέτη.

Την Παρασκευή 19 Αυγούστου στο Χυτήριο

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ