Μουσική και λογοτεχνία δένουν και πολύ συχνά. Κάποιοι μουσικοί είναι και λογοτέχνες, κάποιοι λογοτέχνες ασχολούνται και με τη μουσική. Πολύ συνηθισμένο και το φαινόμενο των συνεργασιών μουσικών και λογοτεχνών, όχι μόνο στην παραχώρηση στίχων. Για παράδειγμα, έχει κυκλοφορήσει βινύλιο, με τον Ουίλιαμ Σ. Μπάροουζ να διαβάζει ένα διήγημά του και τον Κερτ Κομπέιν να τον συνοδεύει με την κιθάρα του. Φυσικά, συμβαίνει και το εξής: πολλοί συγγραφείς να γράφουν ακούγοντας μουσική, είτε γιατί τους δίνει ρυθμό, είτε γιατί τους δίνει έμπνευση.

Τραγουδοποιοί, μουσικά συγκροτήματα, στίχοι παρελαύνουν από τις σελίδες βιβλίων των εκδόσεων Λυκόφως, αποδεικνύοντας ότι οι τέχνες είναι συγκοινωνούντα δοχεία. Για να έχουν εντάξει στοιχεία από τη μουσική παραγωγή στα βιβλία τους οι συγγραφείς, σημαίνει ότι έχουν επηρεαστεί στο δικό τους έργο από τις νότες, τις φωνές, τους ήχους.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το νοσταλγικό μυθιστόρημα «Σαραντακάτι καλοκαίρια» του Ν. Βιτωλιώτη. Σαφείς οι επιρροές από τον Διονύση Σαββόπουλο. Ο συγγραφέας δεν το κρύβει, το αναφέρει και στις ευχαριστίες και στο μότο του βιβλίου. Στις σελίδες του ρέει ο χρόνος, όπως ακριβώς το είχε συνθέσει και ερμηνεύσει ο Σαββόπουλος, που δίδαξε τη μεγάλη αλήθεια: «ο χρόνος ο αληθινός σαν μικρό παιδί είναι εξόριστος, ο χρόνος ο αληθινός είναι ο γιος μας ο μεγάλος κι ο μικρός».

Από τις εκδόσεις Λυκόφως κυκλοφορούν και τα βιβλία φαντασίας, τρόμου και μυστηρίου του Γιώργου Γιώτσα «Εκ νεκρών» και «Κάτω από το κρεβάτι». Τις σελίδες τους διατρέχουν οι μουσικές προτιμήσεις των λογοτεχνικών ηρώων και πρωταγωνιστών, μαζί με τους στίχους μουσικών σχημάτων, όπως οι Guns ‘n’ Roses και οι REM.

Αντιστοίχως και στη συλλογή σκοτεινών διηγημάτων των Francine Queen και Melissa Harlloween, με γενικό τίτλο «Little steps to hell», παρελαύνουν οι Stone Roses, η Mavis Staples και οι Supremes.

Και φυσικά, υπάρχει και το ψυχολογικό θρίλερ «Το μπλε τετράδιο» του Κωνσταντίνου Σύρμου, ο οποίος εκτός από συγγραφέας είναι και στιχουργός, που έχει συνεργαστεί με τον Νίκο Ζούδιαρη και την Φωτεινή Δάρρα.