Γράφει ο Σπύρος Πλουμίδης

Αμάξια κουβαρίστρες, που πήγαιναν με τα “όσα” στο δρόμο, γκαζοφονιάδες, “στησίματα” στην παραλιακή, στη Βούτα, στο “πέταλο” (Λιμανάκια) και στις εξόδους της εθνικής οδού. Οι “γάλλοι”, οι “ιάπωνες”, οι “γερμανοί” και όλα τα άλλα γκαζοάμαξα που σου έσπαγαν τα νεύρα στους δρόμους. Το iART σας παρουσιάζει τα μικρά αμάξια που μεσουρανούσαν στις ασφάλτους της χώρας στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και στις αρχές του millennium (της δεκαετίας του 2000, ντε).

Βέβαια, τώρα με την κρίση, εξακολουθούν να κυκλοφορούν ανάμεσά μας, έστω και λιγότερα. Όσα γλύτωσαν δηλαδή από την καλίμπρα…

Κοινό χαρακτηριστικό τους εκτός από τα γκάζια; Το ηχοσύστημα, που πολλές φορές ήταν πιο ακριβό και από το αμάξι.

peugeot_106

Peugeot 106 Rallye

Το απόλυτο μικρό και γκαζιάρικο αμάξι. Ήταν και φθηνό για τα δεδομένα της εποχής και το έβλεπες παντού. Έκανε θόρυβο κάνα χιλιόμετρο πριν το δεις μπροστά σου και μεγάλη καριέρα στα Λιμανάκια. Κάθε γκαζοφόνι πιτσιρικάς που σεβόταν τον εαυτό του ήθελε να το αποκτήσει.

citroen_saxo

Citroen Saxo VTS

Ίδια λογική, ίδια κοψιά, ίδια μηχανικά μέρη με το δίδυμο γαλλικό αδερφάκι του, το Peugeot 106 Rallye. Όταν έβλεπες ένα rallye στο δρόμο, ήξερες ότι είναι θέμα χρόνου να εμφανιστεί και το saxo για κοντρίτσα. Λίγο πιο κυριλέ αμάξι, το προτιμούσαν οι γυναίκες και οι μεγαλύτερες ηλικίες.

fiat-punto-gt

Fiat Punto GT

Το ιταλικό αντίπαλο δέος. Πιο στυλάτο από τα γαλλικά, γκαζοφονιάς και αυτό, με τους “πουντάκηδες” να έχουν τη δική τους σχολή. Πολύ δυνατό στα 0-100, μετά σκασίλα τους. Αν έστριβε κιόλας…

volkswagen_polo

VW Polo GT

Το μικρό της Volkswagen ήταν ένα κλασικό γερμανικό αυτοκίνητο. Δυνατό, στιβαρό και πιο κυριλέ από τα υπόλοιπα. Πιο ακριβό από τα παραπάνω, δεν είχε τόσο δύναμη στην εκκίνηση, αλλά μόλις άνοιγε ο δρόμος τα άλλα το έψαχναν. (Λέμε τώρα…) Δεν ήταν στις πρώτες προτιμήσεις των γκαζιάρηδων λόγω της βαριάς κατασκευής του.

opel_corsa

Opel Corsa (πριν βγει το OPC)

Στην ίδια κατηγορία με το Polo. Πιο ελαφρύ βέβαια αμάξι, δυνατό και αυτό, πολύ πιο ακριβό από τα γαλλικά και τα ιταλικά μικρά της εποχής. Μάλλον ήταν χαμηλά στις προτιμήσεις των γκαζοφονιάδων.

seat_ibiza

Seat Ibiza (Cupra, FR)

H ισπανική (και μετά γερμανική) απάντηση στον “γαλλοιταλικό” άξονα, δεν ήταν λίγες οι φορές που τους έκανε πλάκα στον δρόμο. Όποιος το υποτιμούσε, την είχε πατήσει. (Και καλά…)

honda_civic

Honda Civic Type R

Πανάκριβο, κωλοφτιαγμένο από τη μάνα του, ενέπνεε το σεβασμό. Και αυτό ακριβό στη συντήρηση. Αλλιώς δεν θα είχε γεμίσει ο κόσμος από Rallye και VTS.

Εύφημος μνεία αξίζει και στα Suzuki Swift GTi, Daihatsu Charade GTti, καθώς και σε Toyota Starlet Glanza.