Freddie Mercury

Επιστήμονες πραγματοποίησαν έρευνα για να διαπιστώσουν που οφείλεται η εκπληκτική φωνή του Freddie Mercury. Και βρήκαν αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα, εκτός βέβαια, από τις φυσικές του δυνατότητες.

Όπως αναφέρουν στην έρευνα τους, ο θρυλικός τραγουδιστής των Queen, είχε εξαιρετικές τεχνικές ελέγχου της φωνής, που μπορούσαν να τη μετατρέψουν σε «δύναμη της φύσης».

Η μελέτη τους, έγινε με την ανάλυση τραγουδιών και συνεντεύξεων του, αλλά και τη μίμηση της φωνης του από μία τραγουδίστρια. Το συμπέρασμα τους είναι πως ο Mercury, χρησιμοποιούσε μια τεχνική γνωστή ως «subharmonics» και έχει σχέση με τις συχνότητες, ενώ στη μουσική είναι περισσότερο γνωστή για τη χρήση της στο τραγούδι, που προέρχεται από τον λαιμό και όχι μόνο από τις φωνητικές χορδές!

Υπήρξαν εικασίες ότι φωνή του ήταν πάνω από τέσσερις οκτάβες, αλλά αυτό δεν μπόρεσε να τεκμηριωθεί από τη μελέτη. Αυτό που λένε με σιγουριά, είναι πως ο Mercury, ήταν βαρύτονος και τραγουδούσε σαν τενόρος, χάρη στον εξαιρετικό έλεγχο της φωνής του.

Είναι γνωστό ότι είχε απορρίψει μια προσφορά να τραγουδήσει ως βαρύτονος σε όπερα ντουέτο με τη Montserrat Caballé, καθώς ανησηχούσε για τις αντιδράσεις των οπαδών του, οι οποίοι τον ήξεραν σαν ροκ τραγουδιστή και δεν θα αναγνώριζαν τη φωνή του ως βαρύτονο.

Παρ’ όλα αυτά, οι επιστήμονες δήλωσαν ότι «δεν είναι πολύ τραβηγμένο να εικάζουν ότι Freddie Mercury ήταν αρκετά επιδέξιος στην προσαρμογή των ρυθμίσεων του λάρυγγα του στις μουσικές ανάγκες, παρουσιάζοντας έτσι μια μεγάλη μεταβλητότητα των ήχων για την ενίσχυση της μουσικής έκφρασης».

Αυτό που φαίνεται το πιο ακραίο στον τρόπο του τραγουδιού του με τον λαιμό, είναι πως οι φωνητικές χορδές, όχι μόνο δονούνταν, αλλά συμμετείχαν και οι ιστοί της κοιλιάς «οι κοιλιακές πτυχές», που δεν χρησιμοποιούνται συνήθως για την ομιλία ή το κλασικό τραγούδι.

Η ομάδα των επιστημόνων από την Αυστρία, την Τσεχία και τη Σουηδία, περιέγραψαν τη φωνή του ως «μια δύναμη της φύσης, με την ταχύτητα ενός τυφώνα.»

Ειδικότερα, οι acappella ηχογραφήσεις του, τόνισαν, είχαν ένα «ένα εκπληκτικά υψηλό μέσο ποσοστό διαφοροποίησης της θεμελιώδους συχνότητας (vibrato) στα 7 Hz, «φτάνοντας το εύρος των κραυγών του τρόμου».

Πηγή: Daily Mail